2010-09-26

Summasumarum

Så var Mickelsmäss på Varbergs fästning slut. Det var verkligen roligt att få ställa ut bilder och som en liten fluga på väggen har jag lyssnat och sett människors reaktioner och blivit så glad över alla de positiva reaktioner som bilderna väckt, tack alla!

Jag vill passa på att tacka all personal på fästningen för ett mycket trevligt arrangemang och bemötande och speciellt vill jag tacka Linda och Alf som hjälpt mig så mycket! Vidare skall Berny ha en speciell eloge, för utan ditt tips hade jag inte varit med! Blomman var superfin och tack för tips och råd Johan!

I det vita huset som kallas "Cykelmuseet" hade jag mina bilder.


Så här såg det ut


Jag gjorde en liten installation också...

De nya bilder som var med på utställningen kommer att komma upp här senare. Men inte riktigt än. Bilderna som var med på Mickelsmäss skall faktiskt vidare mer eller mindre direkt till en ny utställning! Men för att inte gå händelserna allt för mycket i förväg kommer mer info om det senare. Håll ut.

Eh... just det... vill ni se mig "babbla" loss lite inför utställningen kan ni se det här...

7 kommentarer:

  1. Hur tog du första bilden? Är det ett speciellt objektiv du använder?

    :)) LiseLotte

    SvaraRadera
  2. @Liselotte
    Nej, inget specialobjektiv, de är för dyra...
    Men med hjälp av Photoshop kan man fejka lite "tilt-shift" känsla.
    I länksamlingen här till höger hittar du rubriken "Tilt-shift is the shit" där finns ruggigt bra bilder och om du scrollar nedåt på den sidan finns länkar om hur man kan göra det själv.
    mvh jerry

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder! & vilken rolig & udda idé med de små gubbarna, gillar det starkt :)

    SvaraRadera
  4. Thank you for sharing
    This fabulous work with us
    Good creations

    SvaraRadera
  5. Varifrån tog du första bilden?

    SvaraRadera
  6. @Bildläraren
    När du gått igenom första valvet tar du den rackarns branta trappan direkt till vänster upp på "munken". Om du kollar till vänster på bilden så kan man med nöd och näppe ana några trappsteg. Tror jag.

    SvaraRadera
  7. Ahh! HN klippet fungerar inte? Eller är det bara jag som inte kan se klippet?

    SvaraRadera